پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5201
-
الف
+

بزرگداشت کارگردان فیلم کودک مریم سعادت در اصفهان

آیین بزرگداشت تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های کودک، مریم سعادت، شب جمعه در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی جشنواره، آیین بزرگداشت تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌های کودک، مریم سعادت، شب جمعه در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سالن آمفی تئاتر سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

طی این آیین بزرگداشت لیلی رشیدی گفت: خانم سعادت زمانی که بازیگر بودند، افتخار هم‌بازی شدن با ایشان را داشتم؛ همچنین وقتی کارگردان و عروسک‌گردان بودند، افتخار داشتم که کنار ایشان حضور داشته باشم.

این بازیگر ادامه داد: سعادت دوست خوبی برای من بودند و هستند و ایشان در بسیاری از لحظات مهم زندگیم حضور دارند.

وی با اشاره به این که خانم سعادت در «قصه‌های تابه‌تا» نقش اعظم خانم را داشتند، تصریح کرد: تک‌تک لحظه‌ها کنار ایشان بهترین لحظه بود؛ همچنین در تغییر نقش‌ها ایشان با ظرافت و لطافت زیزیگولو را حرکت می‌دادند و من این لحظات را فراموش نمی‌کنم. امیدوارم سال‌های سال برای بچه‌های ایران کار کنند.

سیدجواد هاشمی، کارگردان سینما و تلویزیون، در این آیین بزرگداشت گفت: چقدر خوب که دبیر جشنواره این محفل را راه انداختند تا بچه‌ها بدانند چه کسانی استخوانشان خورد شده تا امروز سینمای کودک و نوجوان در حسرت گذشته‌ها بسوزد؛ تا امروز بگوییم ای کاش روزهای گذشته و مریم سعادت‌ها باز هم تکرار شوند.

وی با بیان این که خانم مریم سعادت نام بزرگی است که اسمش همیشه ماندگار است، اظهار داشت: مریم سعادت به گردن نسل بزرگی از بچه‌های دیروز و مردان و زنان امروز حق دارد، باید مریم سعادت را شناخت.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تاکنون در ۳۱ دوره برگزار شد و در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، شش دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

بیش از ۱۱ سالن سینما با 2500 صندلی در شهر اصفهان، ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می‌دهند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان، ۱۹۴ اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است. در این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، و پویانمایی از سینمای ایران و جهان اکران می‌شود.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا 4 شهریور ۱۳۹۸ در دو بخش ملی و بین‌المللی در حال برگزاری است.

م گ

نظر شما
ارسال نظر